Monday 21 January 2013


HABER

DENKTAŞ VE KÜÇÜK ANISINA

   
         
 


Yurdagül BEYOĞLU

Hareketsiz yaşamın hakim olduğu ve yürüyüşün unutulduğu KKTC’de, Pakistanlı Ahmet Abdülaziz konuya dikkat çekmek amacıyla Lefkoşa’dan Girne’ye, Girne’den Lefkoşa’ya yürüdü. Kıbrıs Türkünün yürüyüş hareketsiz bir yaşam sürdüğünü kaydeden Abdülaziz, tüm dünyada bunun için kamu spotları oluşturulduğunu, KKTC’de ise kendisinin sosyal sorumluluk çerçevesinde hareketsiz yaşama dikkat çekmek adına yürüdüğünü belirtti.

“MAĞUSA’DAN GÜZELYURT’A YÜRÜDÜM”
57 yaşında olmasına rağmen zindeliğiyle dikkat çeken Abdülaziz, gençliğinden bu yana spor yaptığını, şimdi ise sağlıklı yaşam için yürüyün sloganıyla çok uzun mesafe yürüyüş ve koşularına başladığını ifade etti. Ahmet Abdülalaziz, Lefkoşa’dan Girne’ye yürüyüşünün ilk olmadığını, Ekim ayında Mağusa’dan Güzelyurt’a, toplam 105 kilometrelik yolu yürüyerek kat ettiğini anımsatarak şöyle dedi: “Geçtiğimiz Ekim ayında da Mağusa’dan Güzelyurt’a gittim. Toplam 105 kilometrelik yoldu. Geçen ayda İstanbul’da koştum. Hafta içi her gün 8-10 kilometre yürürüm. Hafta sonları ise daha uzun mesafe yürümeye özen gösteririm.

“DENKTAŞ VE KÜÇÜK ANISINA”
Dünde Lefkoşa’dan Girne’ye geldim. Üzerimdeki tişörtte rahmetli liderlerimiz Dr. Fazıl Küçük ile Rauf Denktaş’ın resimleri var. Sağlıklı yaşam adına sürdürdüğüm bu yürüyüşlerde liderlerimize de dikkat çekmek istiyorum. Onların anısına yürümüş oluyorum.

“İLAÇ KULLANMAM”
Ben sağlığıma ve sağlıklı yaşama çok önem veriyorum. Elimden geldiğince doğal yaşıyorum. 30 yıldan bu yana ilaç kullanmıyorum. Hani nasıl doktorlar, şunu yerseniz, şunu yaparsanız sağlığınızı korursunuz diye disiplin öğütlüyor, sizde aynı disiplini ‘hasta olmayacağım’ diye oluşturabilirsiniz. Ben ‘hasta olmamayım’ diyorum ve hasta edecek her konuda kendimi disipline ediyorum. Dolayısıyla bizler sağlıklı yaşam için gereken öğeleri yaşam şeklimize uydurursak hasta olmak için hiçbir sebep yok.

“KKTC İNSANI HAREKETSİZ”
Ne yazık ki KKTC insanı hareketsiz. Her yere arabayla gidip geliyoruz. Tüm dünyada bu tehdit var aslında. Türkiye hareketsiz yaşama dikkat çekmek için çeşitli kamu spotları hazırladı. Bende bireysel olarak sosyal sorumluluk çerçevesinde ‘sağlık için yürüyelim’ diyorum.” 
  Haber tarihi 21.01.2013     

No comments:

Post a Comment